گرانی 20 تا 40  درصدی نان در برخی استان‌ها:

افزایش قیمت نان در بندرعباس تکذیب شد  


نویسنده: سامیه طهورنیان

شایعه گرانی 20 تا 40 درصدی نان در سطح کشور، پس از کش و قوس هایی تکذیب و تایید آن از سوی مقامات کشوری به هرمزگان رسید. با پیگیری های صبح ساحل، فرمانداری بندرعباس، افزایش قیمت نان در نانوایی‌های سطح شهر را تکذیب کرد. این ارگان، هرگونه افزایش قیمت را تخلف دانست و از اتصال تمام نانوایی ها بندرعباس به سامانه «نانی نو»، خبر داد. تکذیب این خبر در حالی اتفاق می افتد که افزایش قیمت نان در استان هایی چون خراسان رضوی، فارس و مرکزی و یزد تایید شده است و  اجرای  آن در سایر استان ها  گمانه زنی می شود. 

  

  

تکذیب افزایش قیمت نان در بندرعباس

به گزارش صبح ساحل، محمد حمزوی سرخائی، مدیر روابط عمومی فرمانداری بندرعباس در گفتگو با خبرنگار صبح ساحل، در خصوص شایعه افزایش قیمت نان در نانوایی‌ها اظهار داشت: افزایش چراغ خاموش قیمت نان تخلف است و این شایعه را تکذیب می‌کنیم شاید افزایش نان در برخی استان‌ها آغاز شده؛ اما هیچ بخشنامه یا دستورالعملی برای هرمزگان نداریم.

وی با بیان اینکه تمام نانوایی ها به سامانه نانی نو متصل هستند، افزود: هدف از اجرای طرح « نانی نو»، نظارت هوشمند و برتمامی نانوایی های استان است. در این سامانه، گزارش های مدون از عملکرد نانوایی ها و پخت روزانه و پرداختی روزانه قابل تشخیص است  و این سامانه با هدف شفاف سازی از فروش خارج از شبکه آرد و قاچاق آن جلوگیری می کند.

حمزوی به شناور سازی سهمیه آرد نانوایی ها از طریق این شبکه اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص آرد به استان امسال بر مبنای میزان مصرف ماه های گذشته لحاظ شده است.

 

افزایش 40 درصدی نان در خراسان رضوی و استان مرکزی

 اگرچه مقامات دولتی تاکنون تغییر قیمت نان را تأیید نکرده‌اند، اما شنیده‌ها حاکی از افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها است. برای مثال در پی افزایش 40 درصدی قیمت نان در شهر مشهد، مقامات و مسئولان مشهد اعلام کردند که افزایش قیمت نان در دست اتحادیه و مسوولان مشهدی نیست و از طرف پایتخت چنین تصمیمی گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان‌رضوی اجرایی شده است. آن‌ها اعلام کردند که برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

.محمدرضا گودرزی مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی اخیراً در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرده بود که نان با قیمت متناسب سازی شده در نانوایی‌های استان عرضه می‌شود. وی اضافه کرده بود که قیمت نان بین ۵ تا ۲۵ درصد متناسب سازی شده است.

پیش‌تر نیز وزیر کشور درباره برخی شایعات پیرامون افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها گفته بود: در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم

 

نان در استان فارس ۳۰ درصد گران شد

بیست و یکم تیرماه امسال خبرگزاری فارس، از افزایش قیمت نان در استان فارس خبر داد؛ به طوری که مهدی جمالی، مدیر غله استان فارس، خبر افزایش نرخ نان را تایید کرد و گفت: به دلیل آن‌که مدت طولانی افزایش قیمت نان را نداشتیم و مزد کارگر در این فاصله افزایش قابل توجهی داشت در شورای آرد و نان مجوز افزایش قیمت نان داده شد.

مهدی جمالی عنوان کرد: این افزایش حدود ۳۰ درصد بر روی انواع نان لحاظ شده است و با این افزایش، نان در استان فارس معادل قیمت در استان‌هایی مثل اصفهان و یزد شد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها